Arkadi Õllenurk

Maitsest, kaubamärgist ja muust

My Photo
Name:
Location: Igal pool

Tuesday, October 10, 2006

Corona Extra (mehhiko)


Corona ajalugu hakatakse arvestama aastast 1925. Just siis valmisid Mexico Citis esimesed liitrid seda tänapäevaks üle kogu maalima levinud jooki. Hoovõtt oli Coronal pikaldane, esimesed viiskümmend viis eluaastat veetis see bränd oma kodumaal ja oli sealgi üpris marginaalne tegelane. Tõelise turunduskangelasteo pani toime eksportturge ihkava juhtkonna palgatud kolme töötajaga Kanada reklaamibüroo, kes töötas kaheksakümnendate algupoolel välja Corana imago, sidudes Mehhiko traditsioonid tol hetkel eriti tänapäevaste trendidega. Sellega sillutas ta teed laia maailma kõikidele lõunamaades pruulitud kesvamärgadele. Tänapäeval kuulub laimiviil mehhiko õlle pudelikaela lausa iseenesestmõistetavalt. Tegelikult on see aga Corona kampaaniat kujundanud reklaamibüroo oskuslikult tekitatud lisaväärtus, mille idee saadi elust enesest. Mehhikos on nimelt tänu palavusele tohutuid probleeme putukatega. Kohalikel õllesõpradel oli kombeks sel ajal kui pudel parajasti suul ei olnud sulgeda selle avaus kärblaste invansiooni vältimiseks mõne käepärase vahendiga. Selleks käepäraseks vahendiks juhtus tihtipeale olema sealmaal laialdaselt vedelev laim. Ükski endast lugupidav mehhiklane õlut laimiga ei joo (tegelikult ei karju nad ka kogu aeg CARRAMBA).
Corona värv on nagu keedetud kaalikal, maitse on vähemalt külmast peast veidike parem. Mingeid erilisi maitsenüansse sellest jõhkralt kohitsetust pilsner tüüpi õllest otsida ei maksa. Küll aga sobib ta ideaalselt eriti palava ilmaga janukustutuseks ja suust minema loputama näiteks cayanne pipra kõrvetust.

Kangust 4,6%

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker